تبلیغات
کوهستان و امداد کوهستان - راه های ساده کاهش وزن
 
کوهستان و امداد کوهستان
فاصله بین انسان ها را قلب تعیین میکند نه مرز جغرافیایی
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : علیمراد طیاری
نویسندگان
نظرسنجی
نظر خود را از وبلاگ بگویید؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
چهارشنبه 27 آذر 1392 :: نویسنده : علیمراد طیاری


برای کاهش وزن رژیم های سخت غذایی و ورزش های سنگین لازم نیست، بلکه با رژیمی موثر است که پایه علمی داشته و از مواد مغذی تشکیل شده باشد. چند توصیه ای که در زیر آمده از ساده ترین و موثرترین روش های برای کاهش وزن می باشد.
- حداقل سه وعده در روز غذا بخورید، اگر دائما احساس گرسنگی می‌کنید می‌توانید وعده‌های غذایی خود را ۵ تا ۶ وعده غذایی کم حجم‌تر افزایش دهید و یا از میان وعده‌هایی مثل میوه‌ها استفاده کنید.
- صبحانه بخورید، مطالعات ثابت کرده است افرادی که صبحانه نمی‌خورند برای ابتلا به چاقی مستعدتر هستند.
- <چربی‌های اشباع شده> (چربی‌های حیوانی، شیرینی‌ها و غذاهای آماده) را در غذاهای خود محدود کنید یک گرم چربی ۹ کیلو کالری انرژی تولید می‌کند در حالی که این میزان برای یک گرم “پروتیئن” با کربوهیدارت ۴ کیلوکالری است.
- از روش‌های پخت و پز سالم‌تر مثل بخارپز کردن، جوشاندن، استفاده از فر و کباب کردن به جای سرخ کردن استفاده کنید.
- فیبرها احساس سیری طولانی مدت تری ایجاد می‌کنند مصرف “فیبرهای غذایی”را با استفاده از غذاهای تهیه شده از برنج و گندم سبوس‌دار و خوردن حداقل ۵ سهم میوه و سبزی‌ها در روز افزایش دهید.
- حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بنوشید.
- فعالیت فیزیکی منظم به اندازه رژیم غذایی اهمیت دارد پس در اکثر روزهای هفته روزی حداقل ۳۰ دقیقه “ورزش” کنید.
- سرعت غذاخوردن را کاهش دهید هر لقمه غذا را برای مدت طولانی‌تری بخورید.
- غذا را در ظرف کوچکتری بکشید.




نوع مطلب :
برچسب ها :






 
   

کد نمایش آب و هوا

کد نمایش آب و هوا