تبلیغات
کوهستان و امداد کوهستان - غذای صعود (کوهنوردی)
 
کوهستان و امداد کوهستان
فاصله بین انسان ها را قلب تعیین میکند نه مرز جغرافیایی
                                                        
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : علیمراد طیاری
نویسندگان
نظرسنجی
نظر خود را از وبلاگ بگویید؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
غذای صعود (کوهنوردی)

سفرهای کوهنوردی می‎تواند خیلی خسته‎کننده باشد به همین دلیل شما احتیاج به جایگزین نمودن انرژی از دست رفته دارید که از مایعات و غذا تشکیل می‎شود.
شما از منابع مختلف آب تهیه می‎کنید (چشمه، یخ و ...) و از منابع دیگر غذا (خانگی، کنسرو و ...) به دست آوردن غذا در کوه سخت و تقریباً غیر ممکن است مگر میوه و سبزی کوهی.
پس شما باید همیشه به اندازه کافی غذا داشته باشید.. این بخش نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارد.

اول این که نوعی از غذاهای منجمد شده و بسته بندی شده وجود دارد که مخصوص کوهنوردی و ورزشهای Out Door می‎باشد (در ایران نیست). حمل این نوع غذاها آسان و شامل ویتامین و کالری مناسب می‎باشد. اگرچه گران هستند و ممکن است طعم آن برای شما خوشایند نباشد.
دیگر این که شما می‎توانید خوراک مورد نیاز خود را از فروشگاه و منزل تهیه نمایید. موادی مانند سوپ، سیب‎زمینی پخته، مخلوط دسرها، شیر خشک یا شیرهای خشک شده (قرص)، حبوبات پخته شده مانند عدس، میوه خشک، برنج پخته شده، گوشت خشک شده، پنیر و دیگر غذاهای مورد میل شما که حمل آن راحت باشد را آماده کنید و همراه خود ببرید.

بسیاری از سبزیها را به صورت بسته‎بندی می‎توانید از فروشگاهها تهیه نمایید. سبزی سریع مصرف می‎شود و بسیار مغزی است. میوه‎ها و سبزیها (گوجه فرنگی، موز، گلابی) عمر کوتاهتری دارند، اما پرخاصیت هستند و باید با دقت نگهداری شوند.
برای صعود بهتر است از غذاهای تازه مصرف نمایید (میوه و سبزی) و از نظر حمل و وزن بار انتخاب مناسبی است و مقدار زباله کمتری هم همراه می‎برید. نکته مهم در بسته‎بندی صحیح و سبکبار بودن است. پس صحیح انتخاب نمایید!
در نهایت، به یاد داشته باشید در ارتفاعات بالاتر که هوا سردتر است آب دیرتر جوش می‎آید، پس از آماده کردن غذاهایی که دیرتر حاضر می‎شوند اجتناب کنید. عدس، برنج، باقالی زمان زیادی می‎گیرند تا پخته شوند. بهتر است آنها را فقط گرم کنید و قبلاً پخته شده باشند.

بهترین جایگزین در این موارد ماکارونی می باشد، چرا که کالری مناسب بدن شما را تأمین می‎نماید.
به طور مختصر و مفید 3 نکته مهم برای این که چه غذایی برای صعود ببریم وجود دارد:
1- راحت حمل شود.
2- به زمان کوتاهی برای آماده شدن نیاز داشته باشد.
3- راحت پخته شود.
به خاطر داشته باشید که قبل از سفر بعدی به کوه با رعایت نکات زیر کوله‎بار وزن کمتری را با خودتان حمل می‎کنید.


 
   

کد نمایش آب و هوا

کد نمایش آب و هوا